نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2022


عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



من در این وبسایت درباره خرید ممبر تلگرام و خرید ممبر فیک تلگرام خرید ممبر واقعی تلگرام خرید فالوور اینستاگرام افزایش فالوور اینستاگرام و باربری آنلاین بارسی و به طور کلی برای دنیای دیجیتال صحبت میکنم.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تولید محتوا و آدرس mcontent.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 32
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 17
:: باردید دیروز : 57
:: بازدید هفته : 98
:: بازدید ماه : 97
:: بازدید سال : 358
:: بازدید کلی : 1436

RSS

Powered By
loxblog.Com

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2022
چهار شنبه 1 تير 1401 ساعت 10:33 | بازدید : 99 | نوشته ‌شده به دست مارال | ( نظرات )

اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر اغلب متوجه می‌شوید که در یک حلقه گیر افتاده‌اید، در صفحه کاوش اینستاگرام خود پیمایش کنید زیرا نمی‌توانید به اندازه کافی سیر شوید، تنها نیستید. اینستاگرام در تلاشی برای ارتقای مداوم تجربه کاربر، این ماموریت را به شما نشان می‌دهد که مرتبط‌ترین محتوایی را که احتمالاً با آن درگیر هستید به شما نشان دهد. این بدان معناست که درک نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی برای بهبود دید خود و افزایش دنبال‌کنندگان خود در پلتفرم ایجاد کنید.

اما با توجه به اینکه اینستاگرام دائماً تغییراتی ایجاد می کند و الگوریتم خود را تغییر می دهد، پیگیری آن دشوار است. بنابراین الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 دقیقا چگونه کار می کند؟ بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.

الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 چگونه کار می کند:
الگوریتم اینستاگرام چیست؟
چگونه اینستاگرام پست ها و استوری ها را رتبه بندی می کند
الگوریتم صفحه کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند
چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند
آنچه اینستاگرام از توصیه کردن اجتناب می کند
نکاتی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 برای شما کار کند
اینستاگرام معروف شوید

الگوریتم اینستاگرام چیست؟
الگوریتم اینستاگرام یک الگوریتم واحد نیست، بلکه ترکیبی از الگوریتم‌ها، فرآیندها و طبقه‌بندی‌کننده‌ها است که برای شخصی‌سازی تجربه کاربر کار می‌کنند. اینستاگرام در ابتدا از یک الگوریتم زمانی ساده استفاده می کرد که پست ها را به ترتیب نحوه ایجاد آنها نمایش می داد. اما الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 به یک سیستم بسیار پیچیده برای تعیین اینکه هر کاربر بر اساس آنچه که بیشتر به آن اهمیت می دهد، نمایش دهد، تبدیل شده است.

طبق گفته اینستاگرام، هر قسمت از برنامه از الگوریتم خاص خود استفاده می کند. این بدان معناست که الگوریتم Feed متفاوت از الگوریتم صفحه کاوش عمل می کند. و صفحه کاوش از الگوریتم متفاوتی از Reels استفاده می کند. این به این دلیل است که نحوه تعامل کاربران معمولا با بخش‌های مختلف برنامه متفاوت است. برای مثال، افراد تمایل دارند به دنبال داستان‌های نزدیک‌ترین دوستان خود بگردند، اما می‌خواهند وقتی به صفحه کاوش می‌روند، محتوای تازه را کشف کنند.

این سیستم رتبه بندی پیچیده تضمین می کند که تجربه کاربر مطابق با ترجیحات هر کاربر بسیار شخصی سازی شده است. این بدان معناست که هیچ دو کاربر دقیقاً همان چیزی را در صفحه کاوش خود نمی بینند. به طور مشابه، حتی اگر یک شخص حساب‌های متفاوتی را مدیریت کند، توصیه‌های محتوا در آن حساب‌ها دقیقاً یکسان نخواهد بود.

چگونه اینستاگرام پست ها و استوری ها را رتبه بندی می کند
کاربران اینستاگرام می خواهند محتوای دوستان و خانواده را در فید و استوری خود ببینند. بنابراین روند رتبه بندی این دو کم و بیش یکسان است. جدا از تبلیغات گاه به گاه، فید و استوری شما فقط محتوای افرادی را که دنبال می کنید نمایش می دهد.

 

 

برای رتبه‌بندی دقیق محتوا در فید و استوری، اینستاگرام سیگنال‌های زیر را در اولویت قرار می‌دهد:

اطلاعات پست – الگوریتم اینستاگرام به محبوبیت یک پست از نظر لایک نگاه می کند. همچنین جزئیات جزئی دیگری مانند زمان پست، مدت زمان (در مورد ویدیوها) و مکان (در صورت وجود) را در نظر می گیرد.
اطلاعات مربوط به پوستر – برای درک اینکه چقدر آن شخص برای شما مهم است، اینستاگرام سیگنال هایی را در نظر می گیرد مانند اینکه چند وقت یکبار با آن شخص تعامل می کنید و اینکه آیا این تعاملات اخیراً انجام شده است یا خیر.
فعالیت کاربر – اینستاگرام سعی می‌کند بر اساس عواملی مانند تعداد پست‌هایی که دوست داشته‌اید و نوع محتوایی که تمایل به تعامل با آنها دارید، بفهمد که ممکن است به چه چیزی علاقه داشته باشید.
تاریخچه تعامل – اینستاگرام سعی می‌کند با مشاهده سیگنال‌هایی مانند اینکه آیا روی پست‌های آن‌ها نظر می‌دهید یا نه و بالعکس، ایده بهتری از علاقه عمومی شما به دیدن محتوای یک کاربر خاص پیدا کند.
سپس الگوریتم اینستاگرام از تمام این اطلاعات برای پیش‌بینی میزان احتمال تعامل شما با یک پست استفاده می‌کند. به عنوان مثال، در فید، از نزدیک به مدت زمانی که قرار است برای دیدن پست صرف کنید، چقدر احتمال دارد روی آن نظر بدهید، آن را دوست داشته باشید یا ذخیره کنید، و چقدر احتمال دارد که نمایه را بررسی کنید، نگاه می کند. . بنابراین پست‌هایی که در فید خود در بالا مشاهده می‌کنید، پست‌هایی هستند که الگوریتم در نظر می‌گیرد که به احتمال زیاد در مورد آنها اقدامی انجام خواهید داد.

الگوریتم صفحه کاوش اینستاگرام چگونه کار می کند
هدف اصلی صفحه کاوش این است که شما را با چیزهای جدید آشنا کند. بنابراین، اگرچه اینستاگرام همچنان محتوا را بر اساس آنچه بیشتر به آن علاقه دارید ارائه می دهد، بیشتر پست ها از حساب هایی هستند که شما آنها را دنبال نمی کنید.

 

برای تعیین اینکه کدام پست‌ها باید رتبه‌بندی شوند، الگوریتم ابتدا به پست‌هایی که در گذشته با آنها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند. سپس متوجه می‌شود چه کسانی با آن پست‌ها تعامل داشته‌اند و به چه حساب‌های دیگری علاقه‌مند هستند. این به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا رتبه‌بندی پست‌ها را برای صفحه کاوش شما محدود کند.

پس از یافتن گروهی از پست‌هایی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، اینستاگرام آنها را با استفاده از سیگنال‌های زیر رتبه‌بندی می‌کند:

اطلاعات پست - اینستاگرام به محبوبیت یک پست بر اساس تعداد لایک ها، نظرات و ذخیره های دریافت شده آن نگاه می کند. اما وزن این سیگنال ها برای صفحه کاوش بسیار بیشتر از Feed و Stories است.
تاریخچه تعامل - اگرچه ممکن است پست مربوط به حسابی باشد که شما آن را دنبال نمی کنید، اما اینستاگرام می تواند متوجه شود که چقدر به محتوای آن علاقه مند هستید، بر اساس اینکه آیا در گذشته با پست های آنها تعامل داشته اید یا خیر.
فعالیت کاربر – اینستاگرام پست هایی را که لایک کرده اید، به اشتراک گذاشته اید و روی آن ها نظر داده اید، در نظر می گیرد. همچنین به تاریخچه نحوه تعامل شما با پست‌های دیگر در صفحه کاوش خود نگاه می‌کند.
اطلاعات مربوط به پوستر – اینستاگرام همچنین اطلاعاتی در مورد پوستر مانند میزان تعامل آنها در چند هفته گذشته در نظر می گیرد. این به الگوریتم کمک می کند تا محتوای با کیفیت بالا را از طیف گسترده ای از کاربران پیدا کند.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟
24 پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ برای اینستاگرام که باید در...
چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند
هدف اصلی حلقه های اینستاگرام سرگرمی است. در نتیجه، بسیاری از ویدیوهایی که می‌بینید از حساب‌هایی هستند که آنها را دنبال نمی‌کنید. از این نظر بسیار شبیه به صفحه کاوش است. تفاوت اصلی این است که اینستاگرام به جای در نظر گرفتن آنچه ممکن است به آن علاقه داشته باشید، به طور خاص روی محتوایی تمرکز می کند که ممکن است شما را سرگرم کند.

 

اینستاگرام پیش‌بینی‌های مهمی را انجام می‌دهد، مانند اینکه چقدر احتمال دارد که یک Reel را تا آخر تماشا کنید و با آن درگیر شوید. نکته مهم دیگر این است که چقدر احتمال دارد از صفحه صوتی بازدید کنید زیرا این می تواند نشان دهد که آیا می خواهید حلقه خود را بسازید یا نه. مهمترین سیگنال های رتبه بندی برای حلقه های اینستاگرام عبارتند از:

فعالیت کاربر – اینستاگرام به حلقه‌هایی که اخیراً با آن‌ها در تعامل بوده‌اید نگاه می‌کند تا درک بهتری از محتوایی که ممکن است به شما مرتبط باشد، پیدا کند.
سابقه تعامل - برخی از ویدیوهایی که می بینید ممکن است از حساب هایی باشد که برای شما جدید هستند. اما اگر در گذشته با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام کمک می‌کند بفهمد چقدر ممکن است به محتوای آن‌ها علاقه داشته باشید.
اطلاعات حلقه – سیگنال‌های مربوط به عناصر محتوا در یک حلقه همچنین به اینستاگرام کمک می‌کند تا ویدیوها را به‌طور مناسب رتبه‌بندی کند. این ممکن است شامل اطلاعاتی مانند آهنگ های صوتی و محبوبیت باشد.
اطلاعات مربوط به پوستر – وقتی صحبت از Reels می شود، الگوریتم سعی می کند به همه فرصتی برابر برای یافتن مخاطبان خود بدهد. بنابراین سازندگان کوچکتر و حساب های جدید فرصتی برای درخشش و دستیابی به مخاطبان گسترده تری دارند. محبوبیت ویدیو یک ملاحظه مهم است، بنابراین الگوریتم می تواند محتوای طیف گسترده ای از افراد را نمایش دهد.
آنچه اینستاگرام از توصیه کردن اجتناب می کند
اگرچه اینستاگرام قصد دارد به مردم مکانی برای بیان خود بدهد، اما امنیت را نیز بیش از همه در اولویت قرار می دهد. به همین دلیل است که گاهی اوقات پست‌هایی را که به طور بالقوه مضر هستند و با دستورالعمل‌های انجمن آنها مغایرت دارند حذف می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم دید محتوای خاصی را محدود می کند:

به عنوان اطلاعات نادرست توسط بررسی‌کنندگان حقایق شخص ثالث برچسب‌گذاری شده است. این موارد در فید و استوری ها به وضوح کمتر نمایش داده می شوند
بالقوه ناراحت کننده یا حساس. برای مثال، محتوایی که تبخیر یا تنباکو را تبلیغ می‌کند در صفحه کاوش یا حلقه‌ها نشان داده نمی‌شود
ماهیت سیاسی دارد، یعنی تمرکز بر مسائل سیاسی یا توسط/از طرف احزاب و شخصیت‌های سیاسی و همچنین مقامات دولتی ایجاد می‌شود.
وضوح پایین یا واترمارک
نکاتی برای اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال 2022 برای شما کار کند
صرف نظر از اینکه می‌خواهید در Explore، Reels یا Feed رتبه‌بندی کنید، تعداد تعاملاتی که دریافت می‌کنید نقش مهمی در دیده شدن محتوای شما دارد. بنابراین اگر می‌خواهید الگوریتم اینستاگرام برای شما کار کند، مهم است که محتوایی ایجاد کنید که تعداد زیادی لایک، اشتراک‌گذاری، کامنت و حتی ذخیره را به همراه داشته باشد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید و حساب خود را رشد دهید:

1. قرقره های سرگرم کننده و به اندازه لقمه ایجاد کنید
با توجه به اینکه اینستاگرام Reels را به شدت تبلیغ می کند، می توانید از آن برای به دست آوردن دید بیشتر در پلتفرم استفاده کنید. در تقویم محتوای خود جایی ایجاد کنید تا حلقه های زیادی ایجاد کنید تا فالوورهای خود را درگیر نگه دارید و در نهایت افراد بیشتری را جذب کنید.

این الگوریتم قرقره ها را برای ارزش سرگرمی آنها رتبه بندی می کند، بنابراین مطمئن شوید که چیزها را سرگرم کننده، سبک دل و سرگرم کننده نگه دارید. و از آنجایی که به این موضوع نیز توجه می‌شود که آیا مردم یک Reel را تا آخر تماشا می‌کنند یا خیر، باید سعی کنید ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید تا احتمال اینکه مردم کل آن را تماشا کنند افزایش یابد.

Ulta Beauty به طور منظم قرقره هایی ایجاد می کند که نکات مراقبت از پوست و زیبایی و بررسی محصول را به نمایش می گذارد. ویدئوها کوتاه، سریع و دقیق هستند و در عین حال مخاطب را آگاه و سرگرم می کنند. در نتیجه، اکثر قرقره های آنها بیش از 100000 بازدید دارند.

 

2. زمان بندی خود را درست انجام دهید
از آنجایی که تعاملات یک فاکتور رتبه بندی قوی در الگوریتم اینستاگرام هستند، باید تا حد امکان لایک و کامنت بیشتری در چند ثانیه اول ارسال محتوای خود دریافت کنید. به همین دلیل مهم است که دنبال کنندگان خود را در زمانی که فعال ترین هستند جذب کنید و بنابراین، به احتمال زیاد با پست ها و استوری های شما تعامل دارند. در غیر این صورت، محتوای شما می‌تواند در دریایی از پست‌ها و داستان‌های حساب‌های دیگر که در حال حاضر تعداد زیادی تعامل را دریافت کرده‌اند، دفن شود.

طبق داده های مطالعات مختلف، پنجشنبه ها به طور کلی بهترین روز برای ارسال پست هستند. و بهترین زمان برای ارسال پست بین 14 تا 3 بعد از ظهر است. علاوه بر این، 11 صبح چهارشنبه ها و 10 صبح جمعه ها نیز زمان خوبی برای ارسال پست هستند.


اما از آنجایی که در این مطالعات تفاوت‌هایی وجود دارد، بهتر است به داده‌های تحلیلی خود نگاهی بیندازید تا ببینید چه زمانی دنبال‌کنندگان شما احتمالاً با محتوای اینستاگرام شما درگیر می‌شوند. سپس می‌توانید از ابزارهایی مانند ContentCal، Loomly یا سایر ابزارهای زمان‌بندی برای ارسال خودکار پست‌های خود در زمان بهینه استفاده کنید. حتی می‌توانید استوری‌های خود را با استفاده از ابزارهای مناسب برنامه‌ریزی کنید که گزینه‌های Later و Buffer محبوب هستند.

3. دعوت از تعاملات داستان
هنگام رتبه‌بندی استوری‌ها، اینستاگرام از محبوبیت به‌عنوان سیگنال رتبه‌بندی استفاده می‌کند، به این معنی که محتوایی را که دارای تعاملات زیادی است، در اولویت قرار می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید استوری‌های شما برای افراد بیشتری قابل مشاهده باشد، مطمئن شوید که کسانی که آن را مشاهده می‌کنند وسوسه می‌شوند تا با آن تعامل کنند. می‌توانید از نظرسنجی‌ها، برچسب‌های سؤال و اسلایدرهای شکلک برای دعوت از مردم برای تعامل با استوری‌های شما استفاده کنید.

ببینید که چگونه Omsom، برند غذای آسیایی، مردم را وادار می‌کند تا با استوری‌هایشان با آنها رای دهند تا بین دو گزینه غذایی مختلف رای دهند. این باعث ایجاد تعامل و در نهایت افزایش دید محتوای آنها در الگوریتم اینستاگرام می شود.

 

4. مردم را وادار به اظهار نظر کنید
با پست ها و قرقره ها، تعامل یک سیگنال رتبه بندی مهم است. بنابراین اگر می‌خواهید محتوای شما در کاوش، فید و حلقه‌ها رتبه بالاتری داشته باشد، باید تعامل اینستاگرام خود را افزایش دهید. لایک ها عالی هستند، اما کامنت ها حتی برای تقویت قابل توجه تعامل و افزایش شانس شما برای قرار گرفتن در صفحه کاوش بهتر است.

می‌توانید از فضای زیرنویس خود نهایت استفاده را ببرید تا افراد را تشویق کنید تا روی پست‌های شما نظر دهند. زیرنویس هایی بنویسید که با دادن زمینه یا داستان به محتوا ارزش می بخشد. (یکی دیگر از مزایای مهم این کار این است که زمانی را که افراد در هنگام خواندن کپشن شما صرف تعامل با پست‌های شما می‌کنند، افزایش می‌دهد.)

مهمتر از آن، آن را با یک فراخوان برای اقدام به پایان برسانید – در مورد کاری که می خواهید آنها انجام دهند صریح صحبت کنید، یعنی نظر بگذارید. می‌توانید از آنها سؤالی بپرسید یا به آنها تذکر بدهید و آنها را تشویق کنید که افکارشان را به اشتراک بگذارند.

به عنوان مثال، در پست زیر، جیکا، سازنده محتوا پشت @thefoodietakesflight، از فالوورهای خود می‌پرسد که چند وانتون می‌توانند بخورند. این باعث شد نظرات بسیاری از افرادی که مشتاقانه تعداد آنها را می توانند بخورند به اشتراک بگذارند.


5. از هشتگ های مرتبط استفاده کنید
هشتگ ها یک سیگنال رتبه بندی مهم هستند زیرا به الگوریتم کمک می کنند تا بفهمد محتوا در مورد چیست. بنابراین بهینه سازی پست های خود با هشتگ های بسیار مرتبط و پرطرفدار یک راه عالی برای بهبود رتبه و دیده شدن شما در پلتفرم است.

اگر مطمئن نیستید چه هشتگ هایی را اضافه کنید، از ابزار تولید کننده هشتگ ما استفاده کنید تا به طور خودکار مرتبط ترین هشتگ ها را برای پست های خود پیدا کنید. فقط فایل تصویر خود را آپلود کنید و ابزار کلمات کلیدی مرتبط با محتوا را شناسایی می کند. سپس می‌توانید از میان این کلمات کلیدی، هشتگ‌های بسیار مرتبط و محبوب را برای استفاده ایجاد کنید.

 

اینستاگرام معروف شوید
چه یک برند یا تولید کننده محتوا باشید، معروف شدن در اینستاگرام به دانستن نحوه کار با الگوریتم است. از نکات به اشتراک گذاشته شده در بالا برای ایجاد استراتژی که رتبه بالاتری را در الگوریتم اینستاگرام تضمین می کند، بهترین استفاده را ببرید.

منبع




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: